Let's get hydrated

15 juli 2019

Juli is alweer in volle gang en dat wil zeggen dat ik nu toch echt wel eens tijd moet maken voor de nieuwe opdracht van mijn project taking back control. In mei zou ik 5 keer minstens 10 minuten naar buiten gaan. Of ik dat ook effectief gedaan heb en wat de nieuwe opdracht wordt, lees je hier. 
Is het mij gelukt?
Het was dus de bedoeling om in mei 5 keer minstens 10 minuten de deur uit te gaan, maar omdat ik het 1) helemaal vergat bij te houden en ik 2) geen tijd had om in juni (door de examens) een nieuwe opdracht te bedenken, heb ik uiteindelijk besloten om zowel in mei als in juni aan deze opdracht te werken. Dat heeft uiteindelijk niets gedaan aan het feit dat ik het vergat bij te houden in mijn boekje, maar als ik er nu op terugkijk, heb ik mijn doel 100% zeker wel gehaald. YAY ME!! 

Wat vond ik ervan?
Eigenlijk vond ik het wel leuk. Deze opdracht gaf mij een reden om dingen te gaan doen buitenshuis en om af te spreken met vriendinnen. Het heeft me dus geleerd dat ik niet altijd nee moet zeggen op leuke uitjes, want eigenlijk doen die mij juist goed en zorgen die er juist voor dat ik even vergeet waarom ik eigenlijk nee wilde zeggen in de eerste plaats. 

Wat is de volgende opdracht?
Voor de komende maand, is het de bedoeling dat ik alleen nog maar water in mijn systeem krijg. De afgelopen maanden bestonden uit zo veel stress dat ik me helemaal liet gaan in de frisdrank, dus mijn huid kreeg het zwaar te verduren. De bultjes/puistjes blijven maar uitbreken en ik voel letterlijk hoe mijn ingewanden smeken om gezondere opties, zowel op drank als voedselvlak. (Sorry voor moest dit TMI zijn, maar ik ben all about eerlijkheid hé.) 

Hoe pak ik het aan?
Dat ik absoluut koffie verslaafd ben, valt niet te ontkennen, maar het feit dat ik dit wil afbouwen ook niet. De laatste tijden is het gelukkig al zo verbeterd dat ik het kan doen met één tas per dag en dat hou ik graag zo. Ik vind het te lekker en te gezellig om het naar 0 koppen te brengen, overigens vind ik dat ook niet nodig. Met andere woorden, ik mag wel nog één tasje koffie drinken per dag, maar verder schakel ik over op water. 

Om ervoor te zorgen dat ik ook effectief water drink, ga ik proberen om de tips die ik in een iets ouder artikel heb opgelijst (klik hier) te volgen, maar ook om een app te volgen die een vriendin van mij me niet zo lang geleden aanraadde: Plant nanny 2. De bedoeling van deze app is eigenlijk heel simpel, je houdt je plantje in leven. Het handige aan de app is eigenlijk dat hij je meldingen geeft om je te laten weten dat je water moet drinken, dat hij op basis van je lengte en gewicht berekend hoeveel water je nodig hebt per dag en dat je verschillende maten bekers kan instellen om aan te geven hoeveel je gedronken hebt. Dus naast het feit dat ik alleen water ga drinken, wil ik ook zo vaak als kan het doel van de app behalen. 

Doel?
Het doel is natuurlijk ook belangrijk. Hoe vaak mag het mislopen en wat geef ik mezelf als beloning? Zonder doelen kom je nergens, want dan heb je niets om naar te streven. Om het toch nog een beetje haalbaar te maken, mag het van mezelf vijf keer mislopen. Zo geef ik mezelf toch nog een beetje speling voor moest ik eens ergens anders zin in hebben of toch nog een tweede tasje koffie willen. Als beloning ga ik voor mezelf een filmavond organiseren mét popcorn. 

Doe jij deze maand mee?

Note: Het is nog steeds wel de bedoeling dat ik de opdrachten van dit project een maand uit probeer, dus de opdrachten zullen nu elke 15de dag van de maand online komen in plaats van de eerste. 

4 opmerkingen

  1. ik moet mezelf er ook altijd aan herinneren om meer water te drinken, die app lijkt me wel handig trouwens! ooh en mooie nieuwe header van je blog! echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa die app is echt leuk en die plantjes zijn echt super schattig. Dank jeeeee <3

      Verwijderen
  2. Succes lieve Amber!! Het lukt je wel, en je bent enorm goed bezig, je bent zo gemotiveerd... <3

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Ambers Things . Design by FCD.